2007-05-16

IKASKETA DIALOGIKOAREN HASTAPENAK

Zazpi dira ikasketa dialogikoaren hastapenak:
  1. Elkarrizketa berdintzailea: Ekarpen guztiak argudioen balioen arabera egiten direnean ematen da elkarrizketa berdintzailea, eta ez esaten duena boterearen arabera ezartzen denean. Inork ez du boterea erakutsi behar argudioetan.

  2. Adimen kulturala: Pertsona guztiek antzerako trebetasunak dauzkate, eta hauek giro desberdinetan agertzen dira pertsona bakoitzari dagokionez. Trasferitu egin behar da trebetasun hori aditua den arlotik beste esparru guztietara. Ikasketa dialogikoak giza-interakzioaren dimentsio anitza kontuan hartzen du, eta horri adimen kulturala deitzen zaio. Honen elementu osatzaileak dira: adimen akademikoa, praktikoa trebetasun komunikatiboak. Eta pertsona guztiek azken hauetariko trebetasunak dauzkate.

  3. Eraldakuntza: Urte askotan zehar, uste izan da errealitatea (gizartea eta eskola barne) eraldatzeko aukera ezinezkoa zela, pesimismoa izan da nagusi. Baina hemen, pentsamoldea aldatu behar da, gauzak alda daitezkeela pentsatu. Ikasketa dialogikoak jendearen eta ingurunearen arteko erlazioak eraldatu egiten ditu.

  4. Dimentsio instrumentala: Ikasketa dialogikoak onartu egiten du ikasketa instrumentala: informazioaren aukeraketa eta prozesamendu ahalmenak garatzea. Baina ez du kolonizazio teknokratikoa inposatzen.

  5. Zentzua sortzea: Ikasketa dialogikoa egungo gizarteetako zentzuaren (bizi proiektuaren zentzua) galeraren aurkako baliabidea da. Unibertso infomatizatu honetan, etorkizuneko erronka gizarteriak esistentziaren zentzua birsortzean datza. Eta prozesu honetarako erreferenteak pertsonengan eurengan, eta partaideen arteko erlazioetan, amets eta sentimenduetan aurkitzen dira.

  6. Elkarkidetza: Informazio gizarteak "onenen" selekzioa eta gehiengoaren bazterketa inposatzen du. Hezkuntza praktika berdintzaileak bakarrik elkarkidetzan oinarritu daitezke.

  7. Desberdintasun berdintasuna: Hezkuntza desberdintzapen erreformak gainditzeko bi jarrera beharko dira; alde batetik dibertsitatearen helburutik diferentzien berdintasunaren helburura aldatzea, hau da, aldi berean defendatzea, bai diferentziarako eskubidea eta bai pertsonen oinarrizko berdintasunaren eskubidea. Beste alde batetik, ikasketa esanguratsutik ikasketa dialogikora pasatzea.


OHARRA: Post hau egiteko erabilitako informazio zati bat Bilboko Irakasleen Unibertsitate Eskolako Ikastetxearen Antolamendua ikasgaiko Kepa Perez irakaslearen 2006-2007 ikasturteko apunteetatik ateratakoa da.

Badaude, ala ere, ikasketa edo ikaskuntza dialogikoari buruzko erreflexioak sarean.

No hay comentarios: