2007-05-09

ERALDAKUNTZA PROZESUAREN ALDIAK

Hurrengo aldiak ikastegi bakoitzaren testuingurunearen baitan kokatu eta ulertu beharra dago, eta hezkuntza komunitateak eztabaidatu, adostu eta burutzen du.
Ikasketa Komunitate bihurtzeak bi aro nagusi ditu:
1- Martxan abiatzea
2- Sendoketa (konsolidazioa)

MARTXAN ABIATZEA

- Sentsibilizazioa: Eraldakuntza proiektuaren lerro nagusiak ezagutu behar dira, testuingurua aztertu behar da eta egungo zientzia sozialen bilakaera eta hezkuntza ereduak ezagutzea. 30 ordu inguruko formakuntza eskatzen du; eskolako egoera, arazoak, aukerak, inplikazioak kopmentatzen dira, eta baita lan egiteko moduak ere. Hemen Ikasketa Komunitate proiektuaren oinarrizko hastapenez informazioa helaratzen zaio komunitate osoari.

- Erabakia hartzea: Komunitate osoak hartutako konpromezuaren arabera, eraldakuntza proiektuaren hasiera erabakitzen da. Gutxi gora behera hilabete osoa irauten du etahezkuntza komunitatearen adosketa eskatzen du. Erabaki honen baliorako klaustroaren, zuzendaritza taldearen, eskola batzordearen, gurasoen asanbladaren eta hezkuntza sailaren oneritziak behar dira. Pertsona koordinatzailea izendatzen da.

- Ametsa: Ikaslegoaren, failien eta irakaslegoaren gogo edo ametsak planteatzen dira. Hemen hasten da eraldakuntza prozesua. Aldi hau zein eskola mota amesten den eztabaidatzean datza.

- Lehentasunen aukeraketa:Errealitatea ezagutuz eta egungo baliabideak kontuan hartuz, ametsaren aukerak eta lehentasunak ezartzen dira. Orain, eraldakuntza prozesuaren jarduera zehatzak lehenesten dira, eta egin beharreko aldaketak identifikatu. Ordutegi zabalagoaren aldeko eskaintza kontuan hartuko da, komunitatearen partaietzak hori posible egiten duelako.

- Planifikazioa: Eraldakuntza plana aktibatzen da, jarduera talde desberdinak antolatu eta erabakitako lehentasunak aurrera ateratzeko lan taldeak sortuko dira. Aldi honek bi hilabete iraun ditzake eta komunitate osoa izango da erabakiak hartuko dituena.


SENDOKETA EDO JARRAIPENA

- Ikerketa: Berriztatu eta esperimentatu hobetzeko (akzioan oinarrituz hausnartu).
- Formazioa: Lan taldeak eskaturiko interesen eta premien araberako formazioa.
- Ebaluazioa: Prozesuaren (erabaki, partaidetza eta emaitzen) etengabeko balorazioa.

OHARRA: Post hau egiteko erabilitako informazio zati bat Bilboko Irakasleen Unibertsitate Eskolako, Ikastetxearen antolamendua irakasgaiko Kepa Perez irakaslearen 2006-2007 ikasturteko apunteetatik ateratakoa da.

No hay comentarios: